Co warto suplementować?

Wapń

Osoby starsze często nie trawią laktozy, co skutkuje mniejszym spożyciem produktów mlecznych i ich przetworów, będących ważnym źródłem wapnia. Dlatego właśnie szczególnie ta grupa osób wymaga wzbogacania diety o dodatkowe ilości wapnia. Dzienne spożycie wapnia u osób po 65. roku życia powinno wynosić około 1500 mg.

Dieta bogata w wapń pomaga utrzymać kości w dobrym stanie (w tym wieku ubytek masy kostnej wynosi około 1-2% rocznie). Niska gęstość mineralna kości stanowi czynnik ryzyka w odniesieniu do osteoporotycznych złamań kości.

Witamina D

Zarówno wapń, jak i witamina D pomagają w utrzymaniu zdrowych kości. Spożywanie witaminy D i wapnia wraz z pokarmem oraz ich suplementacja pomagają zachować odpowiednią mineralizację kości. Dzięki wspieraniu procesu prawidłowego wchłaniania i wykorzystania wapnia witamina D pomaga utrzymać masę kostną. Odpowiednie spożycie witaminy D ma również bardzo istotny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mięśni i może zmniejszyć ryzyko upadków związanych z niestabilnością postawy i osłabieniem mięśni w grupie wiekowej osób 60+ . Upadki stanowią czynnik ryzyka w odniesieniu do złamań kości u osób obojga płci w wieku 60 lat i starszych.